تیتر تبلیغاتی حرفهای چه ویژگیهایی دارد؟
تیتر تبلیغاتی
تیتر حرفهای موثرترین نقش را در میان عناصر تشکیل دهنده یک بنر تبلیغاتی دارد. تا جایی که دیوید آگیلوی، پدر علم تبلیغ نویسی میگوید: «تعداد افرادی که عنوان را میخوانند، ۵ برابر کسانی است که کل متن را میخوانند.»
در این مقاله نکاتی را به اختصار خواهیم گفت که عنوان بنر تبلیغاتی شما نظر مخاطب شما را جلب کند.
۱- از عنوان سوالی استفاده کنید
یکی از راههای جلب توجه مخاطب در تبلیغات خلق پرسشی است که دغدغه مخاطب باشد. یا ذهن مخاطب را درگیر رسیدن به پاسخ آن سوال کند. مثلا «آیا از ریزش موهای خود خسته شدهاید؟»
۲- عنوانی که حلال مشکلات مخاطب باشد
خیلی از مخاطبان در سایت ها به دنبال راهحلی برای مشکل خود هستند . به عنوان مثال فردی دنبال اجاره مسکن با قیمت مناسب است، فرد دیگری دنبال دستور آشپزی است.
همیشه مخاطبان دنبال خرید محصولی نیستند بلکه دنبال حل مشکلاتشان هستند. پس یکی دیگر از عناوینی که میتواند نشر مخاطب را به خودش جلب کند عنوانی است که مخاطب با مشاهده آن حس کند شما خدمتی ارائه میدهید که می توانید مشکلش را حل کنید.
۳- تیتر شوخیوار، ساده و عامیانه
اگر میخواهید متفاوت باشید و دیده شوید از چاشنی شوخ طبعی استفاده کنید.
در کنار مخاطبینی که تمایل به عنوانهای رسمی و جدی دارند، بسیاری از مخاطبین در ردههای سنی نوجوان و جوان هستند که با تیترهای تبلیغاتی طنز وسوسه میشوند.
در تیترهای طنز بسیار دقیق عمل کنید. از شوخیهای نژادپرستانه، قومیتی و هر چیزی که ممکن است باعث ناراحتی و بیاحترامی به مخاطب شود خودداری نمایید.
۴- قدرت اعداد را دستکم نگیرید
نعدد در کنار عنوان شما تاثیر بسزایی دارد. بهعنوانمثال به جای عبارت «نکات مهم در فروش» بنویسید «۶ نکته مهم در فروش»
البته اغراق در اعداد بهتر عمل می کند. مثلا «۱۲۰ نکته مهم در فروش» بهتر از «۶ نکته مهم در فروش» عمل میکند»
و نکته مهم دیگر اینکه بهجای حروف از ارقام استفاده کنید.
۵- تعداد کاراکتر را کاهش دهید
بهجای استفاده از کلمات یا کاراکترها بیهدف از تعداد کلمات کمتر و هدفمند بهترین بهره را ببرید.
۶- وعده دروغ ممنوع
برای خدمت یا محصولی که ارائه میدهید ادعای دروغین نکنید.
ادعای دروغ باعث میشود تا مخاطب پس از ورود به سایت، لندینگ پیج یا صفحه محصول شما، پس از مشاهده ادعای دروغ شما با ذهنیت بد از شما سایت شما را ترک میکند.
۷- با تیترهای تحریککننده مخاطب را وسوسه کنید
همیشه لازم نیست عنوان را برای مخاطب مو شکافی کنیم. گاهی باید در پس تیتر تبلیغاتی ما رمز و رازی مبهم باشد.
مثلا به جای اینکه بنویسیم« از طریق فروش خودرو پولدار شوید» بنویسید « راز پولدار شدن در یکسال»
۸- برروی تخفیف و قیمت محصول تاکید کنید
اگر محصولی دارید با قیمت مناسب که شما را در بین رقبا متمایز میکند حتما قیمت محصول را قید کنید. مثلا بنویسید «فروش مانتو از 80 هزارتومان»
همچنین اگر جشنواره تخفیف دارید عنوان خود را با تاکید بر درصد تخفیف شروع کنید. مثلا « %60 تخفیف برای تمام لوازم خانگی»
شاید این روش خیلی مؤثر نباشد ولی همچنان ارزشمند است و در خاطر مخاطب ماندگار خواهد بود.
۹- تاکید بر ضمانت محصول
یکی از راههای دیگر برای یک تیتر تبلیغاتی حرفهای تاکید بر ضمانت محصول است. مثلا تعهد ارسال رایگان، تعهد ضمانت بازگشت و مرجوعی، ضمانت اصل بودن و …
این روش نیز مانند روش قبل شاید زیاد تاثیرگذار نباشد اما در ذهن مخاطب میماند.
۱۰- احساس فوریت را در مخاطب ایجاد کنید
احساسات فوری مشتری را وادار به اقدامی سرعتی میکند. در این نوع تایتلها باید برای مخاطب فوریت ایجاد کنید طوری که مخاطب سریعا کلیک کند.
مثلا برای آفرهای سایت خود مدت محدود تعیین کنید. زمان تعیین کنید و شمارش معکوش ایجاد کنید. مثلا به جای عبارت «دانلود رایگان آموزش فتوشاپ» بنویسید «دانلود رایگان آموزش فتوشاپ فقط همین امروز»
۱۱- عنوان امیدوارانه و مثبت
اگر تیتر شما سوالی، طنز، مرموز و… نیست حتما از جملات مثبت استفاده کنید. مثلاً تبدیل «چگونه دیگر افسرده نباشم» به «5 قدم برای نجات از افسردگی » تیتر تبلیغاتی با بازخورد بهتری خواهد بود.
دوستان عزیز با رعایت این نکات در نوشت عنوان بنرهای تبلیغاتی خود بازخورد 5 برابر از مخاطب دریافت خواهید کرد. پس حتما در انتخاب عنوان حساسیت به خرج دهید و از تست A/B استفاده کنید تا نتیجه بهتری داشته باشید.
ما در استودیو پیکسدی می توانیم شما را در این زمینه کمک کنیم، کافیست از صفحه مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.
دیدگاهتان را بنویسید